Nya customs

Nya customs!

image53
      
Prövade att använda cernitlera att skulptera med, och det här blev resultatet. Det var ltie spännande att stoppa in ponnyn i ugnen, och jag var rädd att den skulle smälta så jag hade den under sträng bevakning. Ingenting hände som tur var och leran stelnade som den skulle. Dock tog jag ut magneten som sitter i foten för säkerhets skull, för jag hade läst att den kunde göra så att plasten smälter. 

image54
      
Nästa custom ut på banan är Baby Starlight. Jag har som plan att göra alla ponnys från Seven Tales-serien som babys, men det kommer nog att ta ett tag att få tag i tillräckligt många baby ponys i bait-skick (bait betyder att ponnyn har något fel, tillexempel klippt hår, hack i plasten eller fläckar som inte går att få bort). I alla fall, hon är målad med citadel-färger och rehairad med Golden Delicious från Dollyhair.

image55
      
Sist ut i dag är min sambos första custom som han har döpt till Waargh. Den är inspirerad av orcerna i ett spel som heter Warhammer 40000. Han har designat allt själv och målat och skulperat allting utom ögat som jag hjälpte honom med. Jag hjälpte honom med håret också, men klippningen var det han som gjorde! Alla extra delar är gjorde av cernitlera, utom fickorna som är gjorde av plast som redan hade den formen.

Kommentarer
Postat av: Marikapå Odlingspyssel

Han är helt underbar! Jag blir så inspirerad av era pony-makeovers!

Postat av: sofia

jättefina :)
du verkar ha koll, så jag passar på att ställa en fråga. mina customs ser bedrövliga ut i håret, men jag vet inte om jag vågar koka dem, eftersom de är målade med akryl. hur gör du? vet du om det finns nåt bra knep annars för att behålla håret rakt men inte stå rakt upp?
lockigt visar ju många i tutorials.
tack :)
trevlig blogg!

2008-04-13 @ 13:33:42
URL: http://kryzmynta.deviantart.com
Postat av: Anonym

du är så cool jag har bara Melody. men vill ha BonBon och alla dom andra.

2008-04-30 @ 07:35:22
Postat av: Anonym

vad heter den lilla rosa ponyn i femte rutan av din samling skulle villa veta har den. men kommer inte ihåg vad dern heter du har en så jä..... bra blog rock on

2008-04-30 @ 07:41:12
Postat av: BonBon

my little pony tales for ever.

2008-04-30 @ 07:42:37
Postat av: BonBon

men finns Miss Hackney på pony figur????

2008-04-30 @ 07:44:12
Postat av: BonBon

Finns Icecream shopen på playset i såfall skulle man ju ha den=)

2008-04-30 @ 07:46:12
Postat av: Clover

finns Teddy, Ace och Lancer på ponys??????

2008-04-30 @ 07:47:45
Postat av: Starlight

Vad har hänt med min pony det är något grönt som växer i denn är det mögel=(

2008-04-30 @ 07:49:36
Postat av: Melody

Vad lekte man helst med Barbie eller MLP?
Svar My Little Pony=)

2008-04-30 @ 07:52:49
Postat av: Sweetheart

ville bara säga en väldigt tyrevlig BLOG

2008-04-30 @ 07:54:21
Postat av: Brighteyes

du har så fiiiiina ponys särskilt dom från my little pony tales.

2008-04-30 @ 07:55:43
Postat av: Patch

Rock On Girl!!!!!!!!!!!

2008-04-30 @ 07:56:55
Postat av: Monica

vad ska man göra om man har en ponny som gått sönder så att halsskarven inte finns kvar??

2008-04-30 @ 17:17:56
Postat av: peter

du äger har inga ponys, men en star wars samling Lea är grymmast

2008-04-30 @ 17:19:27
Postat av: alexandra

du e cool

2008-04-30 @ 17:23:12
Postat av: Anonym

hej jag äääälskar my little pony. du har tur för mina hästar har mamma rensat bort(slängt bort när hon städade vinden).=( fortsätt med samlandet, men förstör inga igenom att göra customs av dom. du få alla ponnys från my little pony tales serien(Clover fattas).

2008-05-17 @ 17:30:11
Postat av: den som bara har en ponny

jag far sunburst han äger

2008-05-21 @ 17:45:29
Postat av: den som bara har en ponny

jag far sunburst han äger

2008-05-21 @ 17:48:07
Postat av: den som bara har en ponny

jag menade "har" och inte "far" =)

2008-05-21 @ 17:49:25
Postat av: Linn

re sofia: Tack! :) Om en ponny har jättefrissigt hår brukar jag blåta ner håret med vatten och balsam och sedan ta slinga för slinga med plattången för att räta ut det. Börja med låg temperatur så att håret inte smälter och ha mycket balsam. Ibland kan det räcka med att bara kamma igenom håret och låta det stå med balsam i över natten och sedan skölja ur. Om jag vill att håret ska bli rakt brukar jag bara låta det hänga medans det torkar eller vrida det runt "bogen" och lägga hushållspapper runt medans det torkar. Jag ska göra en guide på hur jag gör senare hade jag tänkt! :)

2008-05-29 @ 18:12:55
URL: http://linnh.blogg.se
Postat av: Linn

re Anonym 1: Seven tales är ett av mina favorit set. :)

re Anonym 2: Tack :) Om du menar den lilla rosa babyn så är det Baby Cotton Candy.

re BonBon: Miss Hackney finns tyvärr inte, men en Icecream shop finns!

re Clover: Teddy, Ace och Lancer finns tyvärr inte heller.

re Sweetheart, Brighteyes och Patch: Tack!

2008-05-29 @ 18:18:33
URL: http://linnh.blogg.se
Postat av: Linn

re Monica: Mitt enda förslag är att använda superlim och limma fast huvudet om man är absolut säkert på att ponnyn är torr inuti och att man inte vill göra något med svansen eller manen. Games Workshop har ett jättebra superlim!

re peter: Star Wars är bra, men jag föredrar Star Trek. ;)

re Anonym 3: Aw, det är alltid tråkigt när ens barndomssaker blir slängda. :(

re alexandra: Tack :)

re den som bara har en ponny: Sunburst är fin och ganska dyr, håll hårt i honom!

2008-05-29 @ 18:23:48
URL: http://linnh.blogg.se
Postat av: BonBon Melody Teddy And Baby Licketsplit Maybe Sunburst To=)

gillar verkligen denhär bloggen=)

hur mycket kan en Sunburst vara värd?

är det svårt att få tag i Patch?

vem är din favorit ponny?

2009-01-13 @ 18:44:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback